Turniej o nazwie OMNIBUS
Turniej w tysiąca
FAQ
Szukaj
Rejestracja
Profil
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Turniej o nazwie OMNIBUS Strona Główna
->
Zasady Gry TYSIĄCA
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Początek
----------------
Zapisy i REGULAMIN
UWAGA
Zasady Gry TYSIĄCA
ROZGRYWKI
----------------
Grupa A
Grupa B
Grupa EKSTRAKLASA
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
ja
Wysłany: Nie 16:23, 12 Sie 2007
Temat postu:
no właśnie.... ma ktoś tą gre na kompa????
Harnas
Wysłany: Nie 11:17, 12 Sie 2007
Temat postu:
Czy mozna gdzies w necie ściagnąć tysiaca zeby pograć na komie bez neta??
AltaGid
Wysłany: Pią 16:54, 10 Sie 2007
Temat postu:
Hello! Help solve the problem.
Very often try to enter the forum, but says that the password is not correct.
Regrettably use of remembering. Give like to be?
Thank you!
młoda
Wysłany: Sob 15:30, 07 Lip 2007
Temat postu:
jak w to się gra bo ja nic z tego nie rozumię ?????
michal
Wysłany: Sob 22:09, 17 Mar 2007
Temat postu:
czy moge zagrać w tysiąca na tej stronie?
Eryk
Wysłany: Pon 15:01, 08 Sie 2005
Temat postu: 1000 (zob. Tysiąc) - gra dla 2 [3 i 4] osób
Tysiąc
Jeden z licznych wariantów francuskiego mariasza, szczególnie rozpowszechniony i popularny w Polsce.
Gracze
Gra dla 2 [3 i 4] osób.
Karty
Mała talia kart (24 karty).
Starszeństwo kart: as, dziesiątka, król, dama, walet, dziewiątka.
Wartość punktowa: as - 11, dziesiątka - 10, król - 4, dama - 3, walet - 2, dziewiątka - 0.
Istnieje zmienny kolor atutowy.
Gra
Pierwszego rozdającego wyznacza się przez losowanie. Gracze w kolejnych rozgrywkach rozdają karty na zmianę.
Każdy z graczy otrzymuje po sześć kart, reszta kart pozostaje w zakrytym stosie.
Grę rozpoczyna przeciwnik rozdającego, wychodząc kartą z ręki. W rozgrywce istnieje obowiązek dorzucania do koloru i przebijania atutem w przypadku nieposiadania koloru wyjścia. Nie ma obowiązku przebijania starzą kartą.
Po wzięciu lewy pierwszy uzupełnia karty w ręku znowu do sześciu kart biorąc kartę ze stosu zakrytego ten z graczy, który wziął lewę. On także wychodzi do następnej lewy.
W momencie wyjścia można zgłaszać posiadanie meldunku (pary króla i damy w tym samym kolorze).
Meldunek premiowany jest w sposób zależny od jego koloru:
meldunek kierowy 100pkt
meldunek karowy 80pkt
meldunek treflowy 60pkt
meldunek pikowy 40pkt
Po zgłoszeniu meldunku zgłaszający go ma obowiązek wyjść jedną z kart meldunku (w króla lub w damę).
W momencie wyjścia kolor meldunku staje się kolorem atutowym aż do końca rozgrywki lub do chwili zgłoszenia następnego meldunku, który z kolei staje się kolorem atutowym.
Zakończenie
Rozgrywkę prowadzi się do zgrania wszystkich kart ze stosu zakrytego i z ręki. Po ukończeniu rozgrywki podlicza się punkty każdego gracza, zdobyte w danej rozgrywce. Na te punkty składają się premie za zgłoszone meldunki oraz punkty za wszystkie karty zdobyte przez danego gracza w jego lewach, obliczone wg wartości punktowej kart.
Gracz, który pierwszy osiągnie lub przekroczy w zapisie w kolejnej rozgrywce 1000pkt, wygrywa grę.
Tysiąc licytowany
Wariant gry.
Każdy z graczy otrzymuje po dziesięć kart, pozostałe cztery karty leżą na stole w dwu zakrytych talonach po dwie karty w każdym z nich.
Pierwszym etapem rozdania jest licytacja. W licytacji, którą rozpoczyna przeciwnik rozdającego, gracze kolejno deklarują ilość punktów, które zobowiązują się zdobyć w rozgrywce. Przeciwnik rozdającego pierwszy ma obowiązek zgłosić w licytacji 100 punktów, choćby nie miał szans ich zdobycia w rozgrywce (jest "na musiku" - musi licytować).
Wygrywa licytację ten z graczy, który zgłosi najwyższą ilość punktów. Wygrywający licytację podejmuje ze stołu jeden wybrany przez siebie talon, okazuje karty w nim przeciwnikowi, włącza karty z talonu do kart na ręku i następnie dwie dowolnie wybrane karty z ręki umieszcza znowu na stole w zakrytym talonie.
Wygrywający licytację może, jeśli chce, po podjęciu talonu, podwyższyć swoją ostatnią zapowiedź licytacyjną, zgłaszając do rozgrywki jeszcze większą ilość punktów.
Jeśli rozgrywający zdobył zadeklarowaną lub większą ilość punktów, to tę zadeklarowaną liczbę mu się zapisuje. Jeśli ich nie zdobył odpisuje mu się zadeklarowaną liczbę punktów jako minusowe.
Przeciwnikowi rozgrywającego zapisuje się ilość punktów faktycznie przez niego zdobytą w lewach i zgłoszonych meldunkach.
W rozgrywce i w obliczeniach bierze udział 20 kart obydwu rąk, bez czterech kart z obydwu talonów, z jednym wyjątkiem: jeśli wygrywający licytację zadeklarował 120 punktów, w trakcie rozgrywki nie zgłosił zaś żadnego meldunku, lecz wziął wszystkie lewy, wówczas i wartość obydwu talonów dolicza się do jego zdobyczy (suma punktów wszystkich kart w talii jest równa 120)
Tysiąc licytowany dla trzech osób
Wariant gry.
Każdy z trzech graczy otrzymuje po siedem kart, trzy karty pozostają na stole w zakrytym talonie.
Zasady licytacji bez zmian.
Wygrywający licytację podejmuje karty z talonu, pokazuje przeciwnikom i umieszcza je na ręku. Następnie dwie dowolne karty z ręki przekazuje - po jednej, zakryte - każdemu z przeciwników.
W rozgrywce biorą udział wszystkie karty.
Zasady rozgrywki i zapisu bez zmian.
Tysiąc licytowany dla czterech osób
Zasady identyczne jak w grze dla trzech osób z tym, że trzy karty które były w talonie zakrytym otrzymuje pierwszy gracz na lewo od rozdającego. Jeśli w tych trzech kartach znajduje się meldunek otrzymuje on premię równą wartości tego meldunku, oraz za każdego asa po 50 punktów.
Osobą "na musiku" jest drugi gracz na lewo od rozdającego.
Zasady rozgrywki i zapisu bez zmian.
Wariant tysiąca licytowanego
Można wprowadzić wariant licytacji "w ciemno". W tym wariancie gracz może, jeśli chce, brać udział w licytacji nie oglądając własnych kart. Gracz ma prawo obejrzeć własne karty w każdym momencie licytacji - wówczas licytacja przestaje być licytacją "w ciemno".
Jeśli gracz wygrał licytację w ciemno, nie okazuje kart talonu współgrającym, zapis zaś za rozgrywkę, zarówno przy wygranej, jak i przegranej zostaje podwojony dla wszystkich graczy.
Po przekroczeniu przez któregoś z graczy 800 punktów następne punkty dodaje mu się tylko w przypadku wygrania przez niego licytacji i ugrania zadeklarowanej liczby punktów.
Gracz, który wygrał licytację i uważa, iż nie uda mu się ugrać zadeklarowanej liczby punktów, może przed rozpoczęciem rozgrywki przerwać grę (dając tzw. "bombę"). Może w ciągu gry zrobić tak dowolną liczbę razy, lecz tylko za pierwszym razem nie odpisuje mu się zadeklarowanej liczby punktów. Reszta graczy w takim przypadku liczbę wszystkich punktów w kartach (tzn. 120pkt) dzielą między siebie (3 graczy - po 60pkt każdy; 4 graczy - po 40pkt każdy); jedynie przy dwóch graczach ten drugi otrzymuje 60pkt. Można oczywiście zapisywać po 60pkt bez względu na liczbę graczy.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Arthur Theme
Regulamin